Turnaj – 5.9.2020 – Transformations Release

V sobotu 5. září se konečně uskutečnil první větší turnaj v době post-koronavirové, což byla dlouho očekávaná událost. Naposledy jsme se totiž na hraní turnaje sešli více než před půl rokem. O to větší mi udělalo radost, že se nás sešlo poměrně hodně, hra tedy v České republice ani zdaleka nevymřela a všem 11ti lidem, kteří si přišli zahrát děkuji a využívám této příležitosti k tomu napsat nějaký stručný report z turnaje.

Spolu se mnou nás tedy hrálo 12, což je celkem ideální počet na hraní 4 kol švýcarským systémem bez top cutu. Při zápisu každý dostal Transformations set a na ceny jsem měl k dispozici 8 boosteru Empire at War, 4 Legacies boostery a 4 foilové charaktery dle vlastního výběru. Vzhledem k tomu, že nebylo moc času vymýšlet něco nového, přinesl jsem si lehce upravený balík, se kterým hraji poslední dva týdny – tj. Kylo Ren + Count Dooku + Rule of Two (který brzy najdete i s článkem na blogu). Na turnaji lehce převažovaly hero balíky proti villain (7:5) a po úvodní administrativě jsme mohli začít.

1. kolo vs. Jan Bauer (Darth Bane + Nute Gunray)

S Honzovým balíkem jsem už hrál tento týden v úterý a šance byla zhruba půl napůl. Darth Bane je hodně nepříjemný obzvlášť pokud se Honzovi na začátku hry podaří vytáhnout dva z velkých upgradů, který můj deck s v podstatě 20ti životy a téměř žádnými štíty nedokáže moc rozdýchat. První akcí samozřejmě Honza nezklamal a vytáhl Shien Mastery, takže bylo jasné, že hned od začátku bude veselo.

Hru nakonec rozhodovalo několik detailů. Prvním z nich byl fakt, že Dooku (pokud na něj trapně nezapomínáte) vytváří díky své power akci silný tlak na ruku protihráče. Power akce ke konci prvního kola Honzovi vzala Death Field, což mi umožnilo dýchat, protože žádný druhý upgrade podobného kalibru se na Banovi už neobjevil. Druhým rozhodujícím detailem je, že zatímco Honzův balík je postavený na pár kostkách, které se s trochou štěstí dají kontrolovat, tak Kylo s Dookem hrozí výrazně více kostkami se zraněním po dvou.

Hra se nakonec dostala do asi čtvrtého kola, kdy jsme oba měli na stole poměrně dost kostek, které by v případě god rollu rozhodly hru. Ani jednomu z nás se nedařilo hodit něco rozumného a spíše to připomínalo hraní si na vojáky v zákopech. Právě ve čtvrtém kole se mi podařilo konečně hodit to, co bylo potřeba a Bane zemřel na No Mercy, ale podobně to mohlo skončit i z jeho strany. Nebýt několika hloupých chyb, byl bych se svojí hrou spokojenější. Pravidelné zapomínání na Dookovu power akci při hraní první karty by se dalo ještě snést, to že jsem hrál první kolo bez kostky Niman Mastery už je na pováženou a naprosto hloupé využití posledního zdroje uprostřed hry už byla vyloženě pitomost, protože bych neměl za co zaplatit A Tale of Tragedy. Honza naštěstí při rerollu hodil štíty a blanky místo specialu, jinak by v ten moment hra skončila.

Každopádně první kolo skončilo výhrou díky štěstí a ne rozumu, 1:0.

2. kolo vs. Ondřej Jaroš (Tarfful + Aayla Secura)

Ondru jsem na turnaji viděl rád, je to jeden z hráčů co se přidal do hry těsně před jejím oficiálním ukončením, navíc je taky jeden z mladších ve skupince. K Transformations Vaderovi si dneska otevřel v Awakenings boosterech dvě kostky, k čemuž mu gratuluji a doufám že v úterý dorazí s Vaderem :)

Dneska hrál každopádně poměrně zajímavou kombinaci Tarffula (kterého jsem potkal poprvé) a Aayly, mojí oblíbené Jedi generálky na kterou mám super vzpomínky ještě z Legacies :) Moc jsem nevěděl, co od hry čekat, kromě toho, že budu muset vyprodukovat opravdu velké množství zranění, vzhledem k wookie plotu. Aaylin speciál navíc ovlivňuje i moje kostky, takže skutečnost, že mám na kostkách více zranění než Ondra, mi nemuselo stačit.

Docela mi pomáhalo, že jsem se při Kylově ruce šmátralce trefoval do barvy, jestli to byla náhoda nebo Ondrův balík obsahuje skutečně více červených doteď vlastně nevím. Tarfful nám během hry “nabobtnal” na 19HP, ale po několika kolech mu nezbylo než kapitulovat. Aayla se bohužel pro Ondru rozhodla, že na speciály kašle, takže za hru nepadl ani jeden snad až do posledního kola. Ondra navíc ani moc nevyužíval plot. Oba charaktery opět končili s No Mercy, což byl pro mě docela důležitý poznatek. Přišlo mi, že Ondrově balíku chybělo trochu více zranění a kostek, aby byl schopen vytvářet souvislý tlak. Hra z obrany je vždycky mnohem složitější.

Další výhra 2:0.

3. kolo vs. Jakub Melichar (Maul + Captain Phasma)

Kuba měl zhruba stejně dlouhou pauzu od hraní jako já, což bylo poznat na balíku. Maul bude muset projít nějakou rekonstrukcí, ale jak je pro něj typické, když to padá tak je legrace.

Opět se mi podařilo začít na mém battlefieldu a protože si moje kostky musely zamachrovat, tak Maul po prvním kole končil snad s deseti zraněními. Nicméně když je člověk chamtivý, tak nemá nic, takže jsem si kvůli vlastní hamižnosti nechal dát v druhém kole o 4 zranění víc, než by bylo nutné při trochu defenzivnější hře a karta se najednou obrátila. Hamty hamty, ať mám víc než tamty a pár veselých 3 melee bez removalu v mojí ruce rozhodlo hru a třetí kolo jsem se balil :)

S Kubou jsme pak po turnaji hráli ještě dvě hry a potvrdilo se, že Kylo / Dooku by měl mít proti Maulovi navrch, vzhledem ke kozistentnějšímu zranění. Bohužel, v turnaji to nevyšlo. První prohra 2:1.

4. kolo vs. David Franc (Han Solo + Chewbacca + Rebel Trooper)

Davidův balík jsem měl možnost vidět na vedlejším stole kolo předtím a bylo mi jasné, že pokud chci vyhrát, tak musím rozhodnout hru rychle. Davidův balík je schopný se přes wookie karty dostat na naproto nesmyslný počet životů (trochu mi to připomínálo starou éru točení Second Chance z hrobu) a vzájemná synergie Hana (Old Swindler) s Chewiem (The Beast), pak způsobuje velký problém pro kontrolu hry.

I přes nevýhodu dvou štítů jsem si vzal battlefield, abych měl jistotu, že budu mít zdroje na vybudování převahy od prvního kola a to se i podařilo. I tuhle hru úřadoval No Mercy a Han Solo šel v druhém kole ze stolu. Chewbaccovi následně už nezbývalo moc kostek a vzhledem k vysokému množství modifikátorů se mi podařilo kontrolovat případné vysoké zranění eliminováním obvykle jediné base kostky ze stolu. Chewbacca odešel ze stolu o dvě kola později, v tu dobu zemřel ale i můj Dooku. Z poměrně jasného souboje Kylo Ren vs Rebel Trooper se nakonec ukázala ještě několika kolové partie, během které jsem si dolízal, ale jednalo se spíš o čekání na rozumný roll. Dost mi pomohlo, že jsem se asi konečně dostatečně pobral a ve hře se mi podařilo nedělat hlouposti. Třetí výhra a konečné skore 3:1.

Výsledky turnaje a hodnocení

S 3:1 jsem se nakonec umístil na 4. místě, turnaj vyhrál jediný neporažený – Matěj Fiala s balíkem Han Solo (Transformations verze) + C-3PO + R2D2. Trojbarevný celkem agresivní balík s velkým množstvím supportu by mi dělal pravděpodobně dost problémů, koncept nicméně vypadal velmi dobře a pokud s balíkem ještě bude nějakou dobu hrát, tak se ho pokusím popsat i na blogu. Na druhém místě byl Jakub Fiala a třetí Pavel Kacafírek, oba s 3-1. Výsledky turnaje a jednotlivé kola si můžete projít zde: https://www.bestcoastpairings.com/r/p5uuvxt5

Na první po-koronavirový turnaj se, alespoň za mně, povedla jak účast, tak atmosféra hry. Standard po holocronu a Covert Missions nabral svěží vzduch a je plný dost různorodých balíků a myslím, že v současné situaci vydrží na celkem dlouhou dobu hraní než komunitu omrzí. Kromě standardu nicméně plánuji zařadit na občasné hraní i Awakenings Trilogy formát. Vzhledem k aktuálnímu výprodeji českých booster boxů z Awakenings bloku po 200,- za kus se do hry dostává více lidí, pro které je tento formát ideální. Pro veterány se na druhou stranu jedná o slušné retro oživení, které vytáhne do hry kostky, na které nikdo už léta nesáhl. Musím ale nejdříve vyřešit Holocron pro tento formát, protože Empire at War končil několika hodně nezábavnými balíky (ano, to mluvím především o Thrawn/Unkarr millu), takže než bude turnaj, tak projdu svůj archiv starých pdfek a zveřejním na blogu pravidla pro turnajový formát. Mezitím můžete pomalu přemýšlet nad tím, co postavit za deck. Budu rád pokud se podaří, že i na úterní hraní budou chodit lidi s dvěma balíky na oba formáty tak, aby případně nováčci měli proti čemu hrát.

Nakonec velkou radost mi dělal i vlastní balík. Nejedná se o můj vynález, ale o převzatý deck od Cuency z Hyperloops modifikovaný o některé karty, protože se s ním dost neshoduji ve stylu hry. Jedná se podle mě o celkem dobrý archetyp balíku pro středně pokročilé hráče, protože nabízí hodně synergií a způsobů jak kombinovat akce ve svůj prospěch a tím rozvíjí přemýšlení nad různými způsoby vyhodnocování herních situací. Kromě toho je hodně interaktivní a dobří hráči z něj jsou schopni vytěžit více, především při používání Kylovi schopnosti a rozhodování, kdy se vyplatí vyhodnocovat discard protihráčovi ruky. Po sepsání článku s deckem ale poputuje Kylo a Dooku na čas zpátky do desek, chci vytáhnout zase něco nového :)

Leave a comment