Bounty Hunt (Y+R Villain) / CZ

Tentokrát se budu opět věnovat balíku se kterým mám osobně zkušenosti z několika turnajů a desítek her (jak živě tak přes inernetovou verzi na TableTop Simulátoru). Jedná se o variaci balíku postaveného kolem námezdního lovce Jango Fetta. Ačkoliv nejčastěji hranou je kombinace Jango Fett a General Veers, nedomnívám se, že se jedná zrovna o optimální volbu. Opět mám soupisku balíku přístupnou externě na swdestiny database:

Starwarsdestiny Database link

a nyní k balíku.

CHARACTERS:

První volba je jednoznačná, elitní Jango Fett. Jango je pravděpodobně nejsilnější postavou ve hře díky své schopnosti nedat protihráči možnost reagovat na vaše hody spolu se slušnou kostkou a cenou. Ačkoliv se zdá, že jeho kostka není přiliš silná, pravdou je opak. Klíčový je především fakt, že obě jeho střelecké stěny nejsou placené (což tedy platí i pro jeho melee stěnu, ta ale nemá v současné době příliš velké přidanou hodnotu). Jedinou slabinou Janga je 10 životů, což není mnoho především v kombinaci s faktem, že rogue villain frakce neoplývá štíty.

Jeho cena 16 bodů vám umožňují mimojiné volbu hrát elitního Generala Veerse, což bylo první časté využití, co se uplatnilo v praxi. Problém takového balíku ale vidím v extrémně malém počtu životů a navíc absence třetí postavy výrazně redukuje vaši flexibilitu. Při hraní dvou First Order Stromtrooperů máte nejen o 5 životů oproti Veersovi navíc, ale Tactical Mastery a karty typu Cannon Fodder a The Best Defense získávají na využitelnosti. Hlavní výhodou dvou Stormtrooperů je ovšem jiná – distribuce vašich akcí. Velké množství vybavení ve hře má jen modifikované zranění (především Jetpack a F11D), což znamená, že pokud s nimi házíte na Jangovi, tak je potřeba mít ve hře nějaký base. Jistě, Jango má sám dvě takové kostky, ale nemusí padnout a není nic horšího než se dívat na vašich +3+2 a nemít je k čemu přičíst a vyhodnotit. Stormtrooper má kostku se třemi základními ranged damage, což přesně pomáhá řešit tento probléma, navíc se hází po jednom, což výrazně redukuje možnosti protihráče vás otravovat s passováním nebo hraním zbytečných akcí, aby vyprovokoval Janga. Stormtrooper je zkrátka skvělý charakter a i když má spoustu nevýhod, stojí prostě jen 7 bodů.

UPGRADES AND SUPPORTS:

Řekněme si narovinu, že ohledně tohoto není příliš co vymýšlet. Základem je mít na stole co nejvíce kostek s ranged damage, což naštěstí červená umí.

Začněmě od základů. Těmi je duo Blasterů v kombinaci Holdout Blaster a DH17. Jedná se víceméně o identické zbraně, jedna ale stojí o jeden bod méně, nemá ambush ani redeploy a místo 1 zdroje má blank. Faktem ovšem je, že ačkoliv DH17 je skvělá zbraň na úvod do hry, tak Holdout Blaster je ta, co chcete. Je potřeba se smířit s tím, že Jango ve hře nezůstane a pokud se Vám podaří dostat na něj alespoň dvě redeploy věci, tak váš potenciál se při jeho ztrátě nesnižuje o tolik, o kolik by soupeř možná doufal. Duo pistolí doplňuje dle mého názoru nejlepší střelecká zbraň ve hře – F11D Rifle, s redeploy a 4mi stěnami co dávají zranění. Ačkoliv si spousta lidí chválí Jetpack, tohle je podle mého názoru nejlepší Upgrade, co máte v balíku.

Jelikož jsem ho zmínil, budu pokračovat Jetpackem. Ten je pochopitelně skvělý, jeho +3 umí vykouzlit strašlivý hod, nicméně stěny se zraněními jsou jen dvě, obě navíc modifikované. Special je dobrý jen když hrajete proti melee, jinak je lepší ho přehodit. 2 štíty se hodí. Jedná se samozřejmě o velmi dobrou hračku, ale nemá redeploy a umí přijít vniveč. Druhým žlutým upgradem je On the Hunt. Tato karta je skvělá, likviduje štíty, navíc v pokročilé části hry již budete mít zdroje navíc a kontrola klíčových kostek je základ. Stojí jen jeden bod. Opravdu nechápu proč někdo tuto kartu nehraje ačkoliv může, navíc ve třech postavách je na něj slotů dost. Posledním žlutým upgradem je Hunker Down. Pokud nepřijde první kolo, tak ho asi na Jangovi neuplatníte, jeho tři sloty je potřeba obsadit co nejdříve zbraněma, ideálně již druhé kolo. Ale hodí se na Troopery a to i v případě, kdy hrajete proti melee. Stačí jej dát na ten nejméně výhodný cíl. Protihráč následně musí zbytečně vyplácat jednu ze svých melee 2/3 kostek aby se ho zbavil, což následně znamená, že splnil funkci redirectu damage a nebo si váš “poslední” Trooper v klidu nabere tři štíty.

Support se hodí jen jeden, zato nejlepší ve hře. Backup Muscle je dokonalý, konec diskuze, tato karta rozhoduje hry.

Zbývá jeden slot, kde v různých módech střídám tři karty, zmíním je všechny, nejsem si totiž doposud jistý, která z nich má největší smysl. První kartou je Infantry Grenade. Jeho special je slabý, nicméně je to momentálně jediná možnost jak do balíku ještě za dva body dostat nějaký ten base ranged damage. Nicméně ta karta opravdu není nic moc, hlavně když hrajete jen proti dvěma postavám. Druhou možností je Thermal Detonator, který je mnohem více spolehlivý a skutečně dokáže ovlivnit hru v situaci, kdy jsou u protihráče tři postavy. Je ale drahý, discard je pro vás o ničem, a tak ho většinou zahodíte. Zbývá poslední, přehlížená Commanding Presence. Problémem této karty je, že stojí 3 zdroje, což si ve valné většině případů nemůžete dovolit. Jinak je totiž tato karta skvělá. V podstatě všechny její stěny znamenají nějaké to damage navíc a supluje tak velmi silnou pušku. Její přítomnost na stole opravdu nejde přehlížet a působí tak jako magnet na protihráče, kdy velmi často změní cíl právě do Troopera s tímto vylepšením. Pokud jej dostanete do hry aniž by to bylo na úkor jiných věcí, garantuji vám zábavu.

EVENTS:

 A teď k závěrečné kategorii. Jejich volba je do jisté míry flexibilní. Základem je odstraňování kostek. He Does Not Like You je to nejlepší co máte k dispozici, s Jangem bude vždy nějaká ta kostka k dispozici i když protihráč začíná kolo. Electroshock je evergreen. S dvěma Troopery si můžete dovolit navíc The Best Defense a Cannon Fodder, první je výrazně lepší, nicméně výhodou druhého je nulová cena. Defenzivně se dá následně použít ještě Unpredictable, ale jeho ofenzivní použití po nepovedeném hodu Jangem, kdy Vám chybí base je možné taky. Tactical Mastery supluje Jangovu schopnost a s dvěma Troopery ji budete moci zahrát vždy. Fight Dirty není v této kombinaci zrovna silnou kartou, ale pro konzistentní výhry je potřeba umět bojovat i se situacemi, kdy kostky absolutně nepadají a právě v tento moment Fight Dirty pomáhá otočit smůlu ve váš prospěch. I případné odstranění 2-3 kostek může znamenat smrt protihráčovi postavy a zvrat ve hře. Posledním esem v rukávu je Armed to the Teeth, který je ale nutné líznout ve správnou chvíli, jinak je k ničemu. Poslední kartou je Dug In, který je skvělý a je možné jej hrát 2x například místo Unpredictable. Mám nicméně jen jeden.

BATTLEGROUND:

V balíku hraji Separatist Base. Volba může samozřejmě padnout i na něco jiného (Frozen Waste, Rebel War Room) nicméně toto je agresivní varianta, která občas donutí protihráče hrát první i v případě vítězného rollu. Pokud totiž zrovna nemáte líznutý Dug In, vyplatí se spíše vzít dva štíty (toto je vždy hodně situační rozhodnutí, ale prodloužit Jangovi život je vždy dobrá volba). V případě, že je Separatist Base na stole, vyplatí se claimnout i přesto, že například není hozený poslední Trooper, vrabec v hrsti…

01173

HODNOCENÍ BALÍKU:

Jango je jednoduše brutální. Základem celé hry je dostat na něj co nejdříve tři střelecké upgrades a házet. Preferuji vždy ty s redeploy, obzvlášť když protihráč začne cílit na něj (jeden Jetpack může být vyjímka). Šance na úspěšný resolve hodu se zvyšují s kostkami Trooperu, které skončí v poolu ještě před Jangovým hodem, proto je někdy výhodné nereagovat Jangem hned, ale počkat si na aktivaci jiného charakteru, kdy je situace na vaši straně výhodnější. Volba všech eventů je uzpůsobena tomu udržet Janga na stole co nejdéle a ještě zvýšit množství zranění, na které nemůže protihráč reagovat (Tactical Mastery, Fight Dirty).

Balík působí konzistentně, dokáže vyhrávat turnaje. Navíc disponuje poměrně slušným množstvím voleb v každém kroku hry, není tedy jednak tak snadno předvídatelný jako Jango Veers a dále nepůsobí tak strojeně při jeho hraní. Pokud v následující sadě vyjdou nějaké žluté pistole (nedejbože Redeploy), síla Janga ještě vzroste. Jedná se nicméně v současnosti o Tier 1 balík, který není nijak extrémně náročný na hraní, ani na raritnost karet (narozdíl například od celožluté varianty). Prohra vyloženě na špatné hody se děje mnohem méně než výhra na vyloženě šťastné hody a valná většina proher je pouze vinnou špatného hraní. Jedná se asi i o velmi vhodný balík pro začátečníky, kteří potřebují pochopit základní principy hry a jejich následky.

Leave a comment