Lord of Mustafar (B+Y Villain) / CZ

Tento balík je již třetí v pořadí, který zveřejňuji na svém blogu a bude zároveň posledním, který je sepsaný čistě z pohledu první sady – tj. Awakenings. Za necelý měsíc dojde k oficiálnímu vydání druhé sady Spirit of Rebellion a konstrukce veškerých balíků se tím pádem s přílivem nových karet začne měnit. To se rovnež budu snažit zachytit i u balíků prezentovaných na mém blogu (včetně tohoto) a aktualizovat je na verze 2.0 s již zakomponovanými novými kartami.

Vraťme se ale zpět k tématu. Mustafar je planeta na které došlo k osudnému střetu Anakina Skywalkera s Obi-Wanem Kenobim a následně po transformaci Anakina na Darth Vadera zvolil tuto planetu jako své rezidenční sídlo. Logicky tedy vyplývá, že pánem z Mustafaru je Darth Vader a jemu je rovněž věnován tento balík. Jeho kompletní soupisku je opět možné najít na SW Destiny Database, link přikládám níže:

SW Destiny Database link

CHARACTERS:

První postava je opět velmi jasná, je jí elitní Darth Vader z Awakenings setu. Se svými 2 melee a 3 melee stěnami je opravdu velkým nebezpečím a řádně vybaven umí zabíjet slabší postavy během jednoho kola. Bohužel tím výčet jeho stěn se zraněními končí, následuje 2 disrupt. Ten je velmi nebezpečný nebýt prostého faktu, že vyhodnocování disruptu v této hře je příliš pomalé a pokud Vám padne na kostce, protihráč své zdroje využije dříve, než o ně přijde. Následuje stěna s jedním štítem, což je velmi neefektivní využití Vaderovi drahé kostky, to samé lze říci o stěně s jedním zdrojem a sestavu ukončuje obligatorní blank. Pokud se tedy na jeho kostky podíváme rámcově, je zřejmě, že cílem je získat na obou melee a zbylé hody se budou ve valné většině případů přehazovat. Vzhledem k šanci na úspěch 33% se na první pohled nejedná o příliš dobrou nabídku. Výhodou Vadera je jeho pasivní schopnost, kterou můžete protihráči vždy při aktivaci zahodit kartu z ruky, což je pochopitelně velmi výhodná záležitost a doporučuji na ni nezapomínat. Postihuje především balíky, které potřebují větší množství karet ať již kvůli přehazování (červené Villain) a nebo pro svoji hru (např. Poe). K tomu všemu disponuje Darth Vader 13ti životy, což je v první sadě nejvyšší možný počet. Pochopitelně silná postava je vykoupena vysokou cenou, za elitní variantu zaplatíte 21 bodů, což Vám ponechává jen velmi úzký prostor pro výběr přicmrndávače.

Stejně jako jinde platí, že pokud by složení týmu ze stejné barvy nebylo výrazně výhodnější, je lepší se podívat do více frakcí/barev pro mnohem širší nabídku karet při stavbě balíku. Vzhledem k tomu, že Nighsister se k Vaderovi skutečně nehodí, platí to i zde. Výběr ovšem máte velmi omezený. U červené se do zbývajícíh bodů vejde jen Stormtrooper, a ačkoliv je sám o sobě dobrý, opět nemá melee zranění, bude tedy zpomalovat vaše kolo a v neposlední řadě v command frakci nejsou žádné další vhodné karty, ze kterých by Vader profitoval.

Zbývají tedy rogue a zde jsou dostupné charaktery dokonce dva. Bala-Tika prosím opravdu ne, protože jeho +2 ranged je vyloženě k ničemu a tím pádem volba padá na Tusken Raidera. Má několik výhod, sem s nimi. První je zřejmá, dvě stěny mají melee zranění, jedna z nich dokonce trojkové, i když za zdroj. Ještě lepší je ale jeho pasivní schopnost, která vám umožňuje za zahození karty z ruky vyhodnotit některou z jeho kostek nebo kostek jeho vybavení ihned po hodu. Voila, spolu s některými modrými vylepšeními jako Mind Probe se toto velmi hodí. To, že se nejedná o force postavu je možné obejít pomocí holokronu, o kterém se zmíním později. Jedinou nevýhodou je tematičnost, kde se jedná v podstatě snad o nejhorší kombinaci postav, kterou je možné vytvořit.

UPGRADES AND SUPPORTS:

Ačkoliv Vader sám o sobě dokáže napáchat dostatečné škody pokud mu padají kostky, je jednoduše kontrolovatelný protihráčovým odstraňováním kostek. Aby se protihráči trochu hůře dýchalo, je potřeba obě postavy mírně vybavit. U Vadera jednoznačně padá volba na světelný měč, obě variany, tedy legendární Kylo Ren’s Lightsaber tak běžný Lightsaber, jsou dobré. První je pravděpodobně nejdestruktivnější zbraní ve hře a navíc vám pomáhá projít přes štíty, druhý má redeploy a je velmi výhodné jím něco přepsat před tím, než Vader umře. Kromě toho disponuje force frakce velkým množstvím schopností využívající Sílu, které mají ale jeden společný problém. Omezení hraní pouze na modré postavy. Naštěstí existuje i karetní verze “databanky” obsahující veškeré znalosti a tajemství Sithů, který se objevil v seriálu Star Wars Rebels. Je jím Sith Holocron a usnadní vám ve velkém život. S jeho pomocí je možné nejen hrát modré schopnosti na Tuskena ale zároveň za ně ani neplatit. Následuje pak tradiční tandem force schopností v podobě dvojic Force Choke, Force Throw a třetí se obvykle volí mezi Force Training a Immobilize. Dávám přednost tomu prvnímu, pomůže totiž s dáváním zranění a navíc disponuje poměrně velkou flexibilitou. Poslední schopnost – Mind Probe, má obrovský dopad na hru, jeho zahráním na Tusken raidera měníte tempo celé hry. Nicméně díky své cenně je v podstatě nehratelný jinak než přes Holocron, což mi přijde již příliš mnoho proměnných najednou, abych hrál více než jednu kopii. Z vylepšení již zbývá pouze Hunker Down, které buď pomůže přidat několik životů Vaderovi a nebo připraví Tuskena na jeho roli posledního přeživšího. Ke zvážení zůstává On the Hunt, který není potřeba ani tolik kvůli štítům, jako pro jeho možnost odstraňovat kostky. Obvykle se ale nenacházím v pozici, kdy mám k dispozici jeden volný zdroj na jeho placení.

Byla by veliká chyba se spoléhat pouze na Holocron, jedná se o kartu, která pokud se neobjeví dostatečně brzy, tak již příliš nepomůže. Hra se rozhoduje v prvních dvou kolech, kdy je nezbytně potřeba jednak uchovat Vadera na živu a zároveň dát alespoň 10-12 zranění, ideálně zabít někoho z protihráčova týmu. Momentálně jedinou dostupnou možností jak rozšiřit vaše možnosti v prvních dvou kolech něco zahrát levněji je It Binds All Things. Ano, tato karta je strašně pomalá, ale bohužel opravdu není moc jiná volba. Druhým supportem je pak Backup Muscle, asi nejlepší support ve hře.

EVENTS:

A dostáváme se k nejdůležitější části, na ty předchozí totiž obvykle přijde každý. Jako všude, je potřeba mít odstraňování kostek, což naštěstí umožňují obě barvy. He Does Not Like You a Electroshock jsou jasné, následně pomůže Isolation a Feel Your Anger. Díky tomu, že manipulaci s kostkami disponují i vaše vylepšení, není potřeba to s eventy dále přehánět. V některých případech se může hodit Scramble, což je v zásadě velmi špatná karta, která ale stojí nula a pokud jste v situaci, kdy protihráč má na stole větší množství kostek se zraněním, hůře už pro vás být obvykle ani nemůže.

Kromě odstraňování kostek je potřeba pojistit udílení zranění. Zatímco Force Strike je jednoznačně stvořen pro tento balík, u No Mercy si tím tolik jistý nejsem. Její cena je vysoká, přijdete v podstatě o celé kolo a i když občas může rozhodnout hru, její zápory jsou na můj vkus až příliš drastické. Proti štítům nadále pomůže případný Intimidate, který je navíc zdarma. V závislosti na oblíbenosti střeleckých balíků pak ještě zbývá Deflect, který exceluje proti všemu co střílí vyjma Janga, proti Jangovi se jedná o horší průměr a proti zbytku je to karta k ničemu. Tím ovšem výčet dostupných karet s přímým zraněním končí.

Poslední skupinovou událostí jsou pak ty,, které podporují vaší ekonomiku. K dspozici jsou především dvě – Enrage která může nahradit dříve zmiňovaný It Binds All Things, je totiž výrazně rychlejší a následně Boundless Ambition, díky které můžete získat extrémní karetní výhodu ve správný moment hry a navíc výrazně vylepšuje přístup ke kartám, které se zasekli někde uprostřed nebo na dně vašeho balíku.

BATTLEFIELD:

Co se bojiště týče, je možné jít dvěma směry. Buďto agresivně pro Emperor’s Throne Room, která jednak zestabilizuje používání Holocronu a navíc se velmi nebezpečně kloubí s Force Throw. Problém ale je, že díky nízké šanci na hod přímých zranění z Vadera budete často přehazovat a to celé zrdržuje Vaše kolo. Mimo to, je mnohem lepší vyčkávat než se protihráč vyčerpá, kontrolovat jeho hody a v momentu, kdy mu došly možnosti, začít svoji hru, nedejbože s Boundless Ambition. V případě defenzivní hry pak naopak je lepší zvolit bojiště, které Vám nebude příliš škodit. V případě že hrajete dva Kylovi meče, pak přichází v úvahu Echo Base, jinak pravděpodobně Mos Eisley Spaceport.

01167

ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ:

S balíkem mám nahráno poměrně hodně her, protože Vader je mojí oblíbenou postavou a v současné době se pohybuje někde na hranici pod turnajovou špičkou. Má totiž několik zásadních problémů ale i šílených výhod, které rozstřelují rozptyl jeho úspěšnosti od 4:0 po 2:2.

Jednoznačnou výhodou jsou velmi silné karty. Spousta karet v balíku vyniká svoji efektivitou, balík vytváří na protihráče velký tlak, potenciální hrozba absurdních zranění již od začátku hry je veliká a navíc chvíli trvá, než postava se 13ti životy definitivně zmizí ze hry.  Disponujete navíc velkým množstvím odstraňování jednotlivých kostek a triků, kterými jste schopni kontinuálně zajistit rozumný běh hry.

Oproti tomu je ale balík extrémně náchylný jak na plošné odstraňování kostek, tak na případné excesivní hody protihráče. Je opravdu velký problém dostat během kola na Vadera více než 5 zranění a existují balíky, které disponují dostatečně velkým množstvím kostek, že nejdou jejich případně skvělé hody zvrátit. Pokud Vader umře dříve než zásadním způsobem rozhodne hru, pak je skoro jistě hra prohraná.

Z dostupných informací o nových kartách je budoucnost tohoto balíku ovšem velmi zajímavá a téměř jistá a to dokonce ve více barevných variantách než dosud, nezbývá se tedy než těšit na nový set karet.

Leave a comment