Workshop: Boba / Jango Fett

Celkem návodně se mi v době, kdy jsem rozmýšlel nad tematickým článkem na blog, objevila ve zprávách prosba o revizi balíku. Vzhledem k tomu, že má tematicky velmi zábavný potenciál a hodně se odlišuje od současné mety, tak jsem se rozhodl revizi udělat veřejně na blogu a podělit se tak s ostatními o své myšlenky. A třeba se tyto revize balíků chytí a stanou se z nich pravidelné články, takže pobízím každého, pokud má zajímavý balík, o který by se rád podělil, pište a posílejte mi je do zpráv.

A ještě na úvod jedno upozornění, nejsem žádný Master Blender, takže nečekejte, že na následujících řádcích uvidíte tier 1 balík, nebo byť i optimální verzi, jak daný balík postavit. Věšteckou kouli nemám a tak jen publikuji mé osobní názory založené na mých aktuálních (a limitovaných) znalostech hry.

Charaktery a základní vlastnosti balíku

Základní zadání je v podstatě jednoduché, balík má využívat nového Janga a starterového Bobu s tím, že formátem je Standard. Do zprávy přišel rovněž původní decklist (neodladěný návrh), který připojuji níže. Nyní k charakterům:

Jango Fett je jednoznačně dobrá legendárka díky svojí kostce a abilitám. Má jednak zábavný potenciál pro deckbuilding díky zvýšení počtu upgradů, které může mít na sobě, čímž otevírá možnosti zneužívání karet počítající upgrady na charakteru jako jsou Bacta Therapy a Fatal Blow. Na druhou stranu si nikdo z hodnot na Jangově kostce na zem nesedne a je potřeba počítat s tím, že se jedná o podpůrný charakter případně elitní volbu pro 3wide balík.

Boba Fett je oproti tomu karta s dlouhou historií a svoji historií v tier 1 v kombinaci se Seventh Sister. Problém je v tom, že se meta dost změnila a i když se jedná o slušný charakter za 16 bodů, není úplně jisté, jestli je schopný i nadále táhnout aggro balík. Největší slabinou navrhovaného balíku, je monocolor volba, přičemž se nabízí hned dvě varianty, které jsou schopné Bobovi jako vhodná kombinace k Jangovi konkurovat. První z nich je Asajj Ventress, modrý bounty hunter otevírá např. právě výše zmíněnou Fatal Blow, o modrém odstraňování kostek nemluvě. Druhou možností je pak Old Daka, která v kombinaci se zombie stádem a pár dalšími kartami jako např. Vow of Vengeance nabízí možnost hraní combo decku, což by bylo na zcela jiný článek. Pro další řádky se budu Boba Fetta držet, chtěl jsem nicméně naznačit, že přidáním modré lze získat mnoho výhod a vídím v tom větší potenciál (na úkor tematičnosti)..

Poslední kartou, kterou bych rád zmínil na úvod je battlefield. Nejsem si úplně jistý, že Boba s Jangem jsou dostatečně rychlí na pravidelný claim díky třem různým zdrojům zranění, takže Jabba’s Palace je možná příliš silný do tohoto decku. Obvykle v případě, že si nejste jistí claimem je lepší hrát battlefield, který je pro protihráče obvykle k ničemu. Jako lepší mi z tohoto důvodu přijde Military Camp, který je ale při současné existenci comba C3PO / R2D2 / FaithfulComp / MilitaryCamp naprosto nežádoucím. Prozatím Jabba’s Palace v balíku nechávám, ale obávám se, že díky deckům jako Kylo/Rey bude potřeba hrát něco, u čeho bude protihráčův claim méně vadit.

Upgrades / Supports

Jango umožňuje při hraní equipmentu získat zdroj zpět, jedná se o schopnost, kterou mám osobně ve hře extrémně rád, hodně to pomáhá určitým způsobem rozmělňovat cenu ve zdrojích. Zdroje totiž jsou vůči zranění designované v podstatě 1:2 a tím pádem se velmi často stává, že by některé karty měli stát 0,5 nebo 1,5 zdroje protože při zaokrouhlé ceně dolů stojí málo a při zaokrouhlení nahoru již moc. Ve žluté se několik equipmentů, které právě s touto schopností dávají smysl, nachází.

Bounty Hunter Mask: na Jangovi vygeneruje jeden zdroj a jeden život. Příliš mnoho muziky za kartu zadarmo :) Armor Plating: za jeden zdroj nic moc, ale pokud jej získáte hned zpět, tak je to trochu jiná písnička. a funguje v balíku jako removal 2 zranění za 0. Mandalorian Vambracers: kostka za nula zdrojů, která navíc hlavně nemá blank. Dobrá volba, ale jedná se o element zpomalující deck. Mandalorian Jetpack: na jetpacku je dobrá jedna věc, bez které bych ho z listu vyškrtl, je s ním možné přehazovat kostky protihráče. Za jeden zdroj dobré, nejsem ale přesvědčený, že si v tomto balíku zaslouží být hrán za 2 zdroje na Bobu. Gauntlet Rockets: slibně vypadající karta, nevýhodou je chybějící redeploy a modifikovaná stěna a za tři zdroje jsou lepší karty. Hlavním problémem je ale Jangův mechanismus, který kartu nezlevňuje a tak na její zahrání je potřeba nejdřív jeden zdroj vytvořit. V aktuálním decklistu jsou rakety první kolo mrtvou kartou – brát z Bobovi kostky jeden zdroj na rakety je velký špatný. Mimochodem tady se balík dostává do úzkých, protože čtyři zmíněné equipmenty mají kostku pro Bobův speciál nevhodnou. Jenže žlutá na stadardu již dnes nemá kostky jako Hound’s Tooth – tj. s velkými čísly ale levně. Jedinou vyjímku tvoří Hired Muscle. 10 equipment karet by nicméně mělo zajistit spouštění Jangovi schopnosti každé kolo.

V balíku je zatím jen 6 kostek (mimo charaktery), zbývá přidat další 4 (ož je obecná zásada konstrukce balíků – 10/10/10). Navrhované pistole Donderbus a DX-2 Disruptor Blaster Pistol nemám zrovna v lásce. První je sice dobrá, ale modifikovaná +2 ranged je v tomto balíku trochu problém a druhá je ještě horší až úplně špatná pokud se výrazně nezvýší množství a nebezpečnost balíků používajících štíty. Moji alternativou místo nich jsou po jedné kopii od Grievance Striker (redeploy, bez modifikátoru a placené stěny a 1,2,2 damage), Enfys Nest’s Electroripper (výrazně vyšší damage než pistole a trojka je plusem pro Bobu) a Punishing One, což je sice support za 2, ale paramtery má stejné jako pistole s “redeployem” a navíc se může reaktivovat, nevýhodou je zpomalení balíku. Desátá kostka se mi do balíku nevešla.

Dvacet karet bez kostky (v tomto případě 21) by mělo pokrývat jak obranu tak útok/utility (a to obvykle v poměru 1:1), začněme tím nejjednodušším, což je odstraňování kostek a obrana. Žlutá villain výrazně oslabila odrotováním silných karet jako He Does Not Like You. Z omezeného výběru jsem zvolil tyto: Doubt (jediný opravdu použitelný 0 cost removal pro ne extrémně rychlou žlutou villain), Electroshock (sláva této karty je sice za zenitem ale není z čeho vybírat), Near Miss (tohle mi přijde poměrně dobré v tomto decku a u 3wide bounty hunter decku pak jasná volba) a Prey Upon (slabší, ale protože v decku jsou bounty, tak mezi jednookými použitelné). Jako removal částečně funguje i zmiňovaný Armor Plating. Z obraných karet se nabízí ještě Entangle, který mi ale u tohoto decku nedává moc smysl díky ceně 2. Stejný problém mám s Bacta Therapy, která je sice lákavá, ale obávám se, že Jango je primární cíl a bude potřebovat terapii mnohem dříve, než na sobě bude mít alespoň 4 karty, aby se vyplatil poměr cena/výkon (Palpatine má více životů a mnohem větší množství obraných kostek se štíty nebo odstraňováním damage kostek protihráče). Naopak mi v balíku chybí Desperate Measures, což je podle mého názoru nejlepší karta Spark of Hope.

Mezi útočnými kartami se nabízí Armed to the Teeth. Valná většina vybavení na Jangovi stejně nemá Redeploy a půjde do hrobu jako první, takže odhozená výbava nemusí tolik mrzet. Alternativně se nabízí ještě Fight Dirty, které slouží ke stejnému účelu ale v tomto případě ztrácí proti Armed to the Teeth dech. Podobnému účelu by sloužila Hunt Them Down, ale bylo by potřeba hrát mnohem agresivněji na bounties.

A tím se dostávám k posledním šesti kartám balíku, což jsou Bounties, když už je to tematicky zaměřený balík na Bounty Huntery. Nová Dead Or Alive je velmi dobrá karta podobající se kartám typu It Binds All Things a rozhodně si jako generátor zdrojů vedle Bountyhunter Mask v balíku své místo zaslouží. Na generování zdrojů dále slouží i Wanted. Poslední dvě bounty po jedné kopii od každé jsou Enticing Reward, která je obvykle lepší než Wanted, ale tento balík nehraje moc karet za 3 a více zdrojů a Shadowed, který je skvělý ale situační.

Odkaz na konečný decklist je zde: http://swdestinydb.com/deck/view/807045

Shrnutí

Pokusil jsem se postavit co nejzábavnější balíček, který by měl mít zároveň schopnost rozumně fungovat jako aggro deck. Osobně nicméně zvolenou kombinaci z výše uvedených důvodů nepovažuji za turnajově zajímavou a to i když Jango má slibný potenciál. Je také dost možné, že se bounty v balíku ukáží jako zbytečná přítěž (obecně totiž downgrades moc dobré nejsou díky svojí koncepci). Nicméně tematicky se jedná o super balík, který navíc není nijak složitý na hraní a pro běžné hraní je to velmi příjemná volba :) Přístě se snad dostanu na ty zpovykané hero droidy, kteří se dnes shodou okolností zasloužili o vznik restricted listu.

Leave a comment