Report 4.2.2017 Mephit

4.2.2017 se v Mephitu/Tomových hrách na Arbesově náměstí v Praze odehrál první větší turnaj ve Star Wars Destiny v Praze. Sešlo se na něm 17 lidí, hrál se advanced structure formát na 5 kol švýcarským systémem a následně top cut pro nejlepší čtyři. Pozitivem byla dostupnost turnajového kitu od FFG pro 1. čtvrtletí, každý účastník tak získal arubesh TIE Fighter kartu, top 4 si následně rozdělila dva sety plastových resource tokenů a 2x Kylo Rena taktéž v arubesh jazyce.

Před turnajem jsem uvažoval zhruba nad čtyřmi balíky, které mám k dispozici. Jako první jsem vyřadil Vader/Raider a Han/Rey, ačkoliv jsem nejspíš udělal chybu, (Vader i Han byl na turnaji minimálně), mám s nimi nahráno velmi málo. Vyloučil jsem také verzi Hyperloop balíku postaveného na Ackbarovi s 2x Hired Gun, protože ačkoliv balík funguje dobře, tak jsem se obával hojného zastoupení Kylo Rena, a za druhé velmi komplikovaného hraní tohoto monstra na 35 minutová kola. Volba tedy nakonec padla na něco, co jsem si byl téměř jistý, že nikdo jiný hrát nebude – Ackbar + 2x Trooper (článek o balíku a jeho soupiska je zde: Home One), deck měl bohužel jiný battleground a chyběl mu 1x Dug In ve prospěch 1x Comlink.

Start turnaje se trochu protáhl, lidi dojíždějící z mimo Prahy měli zpoždění. Ostatně mi to ani nevadilo, byl alespoň čas povyměňovat mraky karet, konečně jsem se tím pádem dostal k druhému Jangovi. Tímto také děkuji Grynovi za Poa. Nyní již k jednotlivým kolům, jména protihráčů záměrně neuvádím.

1.. kolo – eDooku + 2x First Order Stormtrooper

Protihráč to hrál údajně poprvé v životě (pravidla nějak uměl, deck byl poskládaný ne úplně nejhůř). Hrál jsem hodně benevolentně, nerozporoval čas, radil co, jak a kde. Bylo mi naprosto jasné, že dohrajeme na časový limit. Velmi správně jsem se snažil sundat Dooku jako prvního, třetí kolo měl na sobě přes Holocron 2x Mind Probe a hrozil slušný problém, navíc na stůl vyběhl Infantry Grenade… Dooku šel ze stolu na poslední chvíli, hra skončila na čas, zranění jsem měl rozeseté mezi postavami, neumřel nikdo. Výhra na mé straně asi o 10 damage. Velmi dobré první kolo, ujistil jsem se v Trooperech a sám v sobě. Výhra, 1:0.

2. kolo  – eKylo Ren  / eJango Fett

Kombinace o které vím (upřímně řečeno s Force Lightning to bude šílenost), tušil jsem, co přijde, ale stejně mě jedna karta překvapila, a to natolik, že rozhodla hru. Protihráči se nedá upřít dobré hraní, taky ho to dovedlo k třetímu místu, nicméně nebyl jsem jediný kdo prohrál stejným stylem.

Podařilo se mi vyhrát roll, protihráčův Emperors Throne Room jsem s díky odmítl a začal u sebe (Rebel War Room). Jangova schopnost je děsivá, šel jsem po něm jako prvním, s Kylem si dokážu nějak poradit, navíc v balíku mohl trefit nevýhodně přes special jen Launch Bay a IQA, naprostá vtšina balíku je za 0 nebo 1 (25 karet ze 30ti). Jango šel kukat poměrně brzy a měl jsem dojem že to už uhraji. Problém ale nastal zhruba ve stejné době, na stůl totiž vylezl (opět) Infantry Grenade. No bohužel, nejen že explodoval jeden, ale buď zároveň nebo těsně po něm i druhý, to už si nepamatuji. V podstatě skvěle rozjetá hra se otočila, dostal jsem 12 zranění, troopeři odešli do věčných lovišť a Ackbar se přes Hunker Down na Kylovi sám nedostane. Prohra byla následně plíživá a útrpná 1:1.

3. kolo – eRey / eLeia Organa

Balík poskládaný z věcí, co byly k dispozici. Nicméně v této hře občas stačí dobře házet. Nebyl jsem si jistý do čeho jít, Troopeři jsou schopni Rey s modofikovanými kostkami zesměšnit a uvažoval jsem že půjdu do Leiy. Zcela zásadní Scout asi ve třetím kole ale v kombinaci s All In donutil protihráče dát 2 zranění do jedné z postav (za zahození poslední karty z ruky) a vystavit ji smrti z ranged damage. Protihráč si vybral Rey, šla tedy z boje jako první a asi to byla chyba, balík byl spíš modrý. Dokončit Leiu pak nebyl větší problém. Výhra 2:1

4. kolo – eJango Feet / e General Veers

Potřeboval jsem nutně výhru pokud jsem se chtěl dostat do top cut. Musím uznat že tohle byl zrovna celkem favorable match-up, i když se jedná o tier 1 deck. Za prvé se nejednalo o nejlepšího hráče díky věku (i přesto nehraje špatně) navíc ranged já rád. Bohužel se prostě projevila tupá síla Janga.

Prohrál jsem roll, protihráč šel první, na stole byly Frozen Wastes (jedině dobře). Draw bez upgradu a mulligan mě akorát přivedl tuším ke Scoutu. Zbraň nikde. A průser začal. Hra trvala na souboj dvou aggro balíku opravdu hodně dlouho,  jednalo se rozhodně o moji nejlepší hru dne, co se týče zajimavosti. Nemůžu úplně říct, že by balík chodil zle, problém je ale v tom, že bez zbraní se vyhrává vážně špatně.

Bylo zcela zřejmé, že protivník naprosto netuší co ho čeká (vyjma Its a Trap). Podařilo se mi po prvním kole claimnout a Guardian Troopeři úřadovali první tři kola, v podstatě jediné damage jsem si dal sám jejich schopností. Protihráč házel celou ruku do rerollu, vyzobal jsem mu base damage a modifikátory mu byly k ničemu, zranění z Ackbara končili ve Veersovi. Zatímco marně čekám na zbraň, tak passuji s nehozenými postavami a protihráč velmi chybně také, což je super, v ruce se totiž objevila Launch Bay. Po dvou passovanych kolech bez hozeni kostkama jde na stůl Launch Bay a protihráč je konečně nucený házet Jangem jako první. Bohužel, i tohle kolo je pro mě mrtvé, zatímco já vyzobu Trooperama damage přichází na moji stranu dobře mířený Dodge.

Tím se dostávám ke zlomovému momentu. Moji Troopeři nasbírali už slušnou porci zranění a za chvíli půjdou kukat. Protihráč má Veerse s 5ti životy, Janga s osmi, ale třemi štíty navíc. Tahám s tím co přišlo na stole Its a Trap, chybí zbraň takže dokážu dát jen 10 damage. Což je na Janga málo. V tehle moment jsem udělal osudovou chybu, měl jsem Janga načnout, místo toho jsem dorazil Veerse a poslal do Janga za 5 s tím, že se mi podaři ho dorazit.

A odteď už to byla přehlídka zmaru. Launch Bay další kolo hodí štíty, které využiji, ale umírají mi Troopěři. Koncentruji se na další pokus o kolo později. Launch Bay mi daruje blank… Protihráč rolluje na Jangovi a přichází God Roll asi za 8, kterým by to ukončil, beru mu přes Frozen Waste jediný base damage. Uf.

Nové kolo, opět blank na Launch Bay. Nejsem schopný Janga zabít, když hodím do rerollu, nebude mi výsledek stačit. Protihráč aktivuje Janga. Rerolluju a s Ackbarem nakonec vyloudím nějak damage, ale málo. Jango má tři životy a postupně dostává další a další karty na reroll. Na třetí pokus hází opět nesmyslné damage, navíc tentokrát s dvěma base takže battleground mi nepomůže úplně, přesto dávám claim. Poměrně zdravý Ackbar se najednou ocitá na dvou posledních HP. Už se mentálně připravuji na zahození celé ruky abych se dostal k druhé Its a Trap a zabil Janga přes Launch Bay, nicméně ještě než skončí kolo přichází Armed to the Teeth. Hodně trpká prohra, protože stačilo nemít alespoň jednou v klíčových momentech smůlu a bylo by to doma. Hra by se pravděpodobně vyvíjela jinak kdybych načal Janga, ale nečekal jsem, že nebudu schopný už vydolovat nějaké damage nebo discard z Launch Bay během následujícíh tří kol. 2:2

5. kolo – eRey / Admiral Ackbar / Hired Gun

Protihráč byl fajn, balík disponoval slušným HP poolem ale především už mi bylo celkem jedno jak to skončí. Padla na mě únava, přišel jsem o trochu koncentrace a navíc jsme oba poměrně dobře rozkládali damage přes všechny tři postavy na stole. Moc jsem nevěděl proti čemu hraju, je to tříbarevný deck, který může být poskládaný asi na milion způsobů. Zabil jsem prvního Ackbara protože na něm končili zranění za discard a Draw Attention. Klíčová byla nicméně Rey. Hodně se to vleklo, hrál jsem neúmyslně pomalu a najednou bylo 20 minut pryč. Myslel jsem že skončíme na čas, ale Rey najednou obludně narostla (normální a Lukův Lightsaber a snad Holdout Blaster). Troopeři šli kukat, tuším že opět přišla za tu hru asi jen jedna DH-17. Poslední dohrávané kolo rozhodlo. Poslední záchrannou byl All-In. Rey měla velmi dobře hozeno (byl tam tuším special na lightsaberu, na druhém +3 a base melee 1 na Rey). Měla 8 životů, natočit jsem byl schopný jen 7 (Bay za 4, base z Ackbara 1 a 1 a Promotion +1). Pokud bych zabil Rey, vyhrál bych na životy (Rey 10 + Ackbar 9 plus Hired Gun měl asi 3 damage; na mojí straně byli dva Troopěři po 7 a Ackbar asi se 4 damage). Bohužel, nestačilo to, Rey zabila Ackbara a bylo hotovo, výsledek by ovšem na top cut nestačil ani tak. Prohra 2:3.

Do top 4 se nakonec dostal eKylo/Vader, eJango/eVeers (jiný než se kterým jsem hrál já), eQui-Gon/eRey a eKylo/eJango. Finále mezi mono blue Sith a MangoBears se nekonalo, nezůstal dostatek času, nicméně oba hráči se potkali během základní části, kde zvítězil eKylo/Vader.

Zhodnocení

Turnaj byl fajn, bylo dobré vidět nové lidi, spoustu jich dojelo z jiných měst a vím o několika lidech, kteří ačkoliv Destiny hrají, tak se nemohli zúčastnit. Komunita tedy zatím roste a doufám že trend bude pokračovat. Turnaj se bude hrát pravidelně první sobotu v měsíci, další je tedy naplánovaný na 4.3. Mimo to probíhá v herně na Arbesově náměstí take miniturnaj na tři kola Bo1 každé úterý od 18 hod.

Co se balíku týče, má rozhodně svůj potenciál a je schopný vyhrávat. Je potřeba se ale vyvarovat naprosto jakýchkoliv chyb a mít i v problematických situacích trochu štěstí, chybí mu totiž především párk karet aby to fungovalo pořádně. V podstatě dvě hry jsem si prohrál sám (4. kolo – špatná volba cíle v klíčový moment hry, 5.kolo – nepříliš dobře zahrané z mojí strany obecně, hlavně ze začátku hry).

Leave a comment