Best Crew (R+Y Hero) / CZ

Konečně se mi podařilo dostat se k tomu, sepsat alespoň první článek k balíkům po vydání Spirit of Rebellion, a začnu rovnou tím, s čím mám nejvíce zkušeností a co se aktuálně proklamuje za nejsilnější balík současné mety. Elitní Poe a elitní Maz. S balíkem se mi podařilo dostat se do Top 8 na European Championship a vyhrát (ačkoliv malý) Store Championship, na českých Nationals se ale umístil “jen” na 13. míste z 32 hráčů se skore 3-3. Decklist je opět k dispozici na SW Destiny DB: link.

CHARACTERS:

Co se charakterů týče, jedná se o ideální kombinaci čtyř kostek za celkem 29 bodů, která vám umožňuje přístup jak ke žluté tak červené. Hlavní postava je poměrně jasná – Poe Dameron. Jeho dvě střelecké stěny jsou dobré samy o sobě, ale celý tento balík se točí kolem jeho specialu, kterým vám umožňuje zahodit kartu z ruky, vyhodnotit jakoukoliv z jejích stěn a v případě, že to bylo vozidlo jej můžete zahrát z odhozených karet do hry pokud zaplatíte jeho cenu. V balíku je poměrně velké množství legitimních cílů na zahození, na ně se ovšem podíváme později. Stěna s jedním disruptem je v podstatě nepoužitelná a její využití je hodně neoptimální. Poslední stěnou zůstává zdroj, který se v některých případech může hodit, ale obvykle existují levnější kostky přes které se dá ke zdroji dostat. Poe má 12 životů, což je nadprůměrná hodnota a ve hře by tím pádem měl vydržet. Bohužel dnešní meta profituje z velkých a rychlých zranění, a tak se může v ojedinělých případech stát, že Poe zemře již v prvním kole, a není neobvyklé, aby zemřel již ve druhém.

Druhým členem posádky je Maz Kanata. Ta nejenže umožňuje přístup ke žluté, ale hlavně zvyšuje celkovou konzistenci a rychlost balíku. Dvě steny s focusem jsou skvělé, to samé platí i o ostatních stěnách, snad s vyjímkou štítu, který v dnešní době proti Vibroknife nemá moc velkou váhu. Slabinou Maz je její nízký počet životů, s 8mi je reálná obava o její život již v prvním kole.

UPGRADES:

Spousta lidí hraje tento balík v podstatě nahý a hází vše, co přijde, do Poa, a to je opravdu velká chyba. Jak jsem již psal, není těžké přijít o jeden nebo druhý charakter již v prvním či druhém kole a je potřeba úvod hry využít pro stavbu podpory pro pozdější fázi hry. Možností je několik, ale tou hlavní by měla být vylepšení.

Obligátní Fast Hands jsou poměrně jasnou záležitostí, umožňují Vám na Poeovi vyhodnotit speciál dřív než vám ho protihráč stihne sebrat. Viděl jsem některé lidi hrát Fast Hands na Maz, což absolutně postrádá jakýkoliv smysl.

Nyní již k méně zřejmým věcem. Za jeden zdroj se nabízí Maz’s Goggles, což je karta která do balíku nezbytně patří a umožňuje hned několik věcí. Předně se jedná o dostupnost dalších dvou focus stěn zvyšující tak konzistenci hodů. Další dvě stěny jsou zdroj, což i když spousta lidí tvrdí, že není potřeba, potřeba je. A to právě pro rozvinutí hry. A nakonec nabízí skvělý speciál, kterým nejen že vidíte protihráčovu ruku, ale ještě mu z ní seberete klíčový event bez omezení ceny. Brýle jsou obzvlášť důležité proti modré villain, kde nutně potřebujete trefit Rise Again a No Mercy.

Za dva zdroje má balík opět jednu z nejvíce klíčových karet hry, jedná se o Cunning. Naprosto v nejhorším případě máte navíc jen jeden Poeův special, což je pořád skvělé. Ne že by snad bylo pravděpodobné zahodit tři věci do Poeova speciálu během jednoho kola, ale odstranění tří kostek je mnohem složitější než dvou. V reálné hře ovšem pomáhá Cunning využívat nebo limitovat protihráčovu hru. Snad nejlepší cíl na Cunning je protihráčův Mind Probe, který by nikdo nikdy neměl proti tomuto balíku hrát do hry. Mezi další skvělé cíle patří Darth Vader – Dark Apprentice, Rocket Launcher nebo třeba Rebel Commando a v neposlední řadě vám pomůže v mirroru.

Za tři zdroje dává pochopitelně smysl DL-44, Heavy Blaster Pistol, což je pistole, která z Maz udělá velmi nepříjemnou postavu v závěru hry. Z naprosto stejného důvodu je v balíku také Rocket Launcher, který díky svým stěnám vylepší osamoceného Poa v případě, že by Maz zemřela jako první. Alespoň jedna z těchto karet by se měla objevit na stole, ideálně dvě, a to na postavě, která není cílem protihráčových zranění. Třetím vylepšením za tři zdroje je pak Thermal Detonator, který se na stůl hraje jen vyjímečně a je naopak potřeba ho vyhodit z ruky do Poeova speciálu co nejdříve.

SUPPORTS:

Jak bylo zmíněno výše, pro pokročilou fázi hry je na sůl potřeba dostat více zdrojů zranění, než se jen spoléhat na Poeův special. Díky Poeově schopnosti je možné celkem snadno a efektivně dostat do hry i drahá vozidla, nicméně ty oproti vylepšením výrazně zpomalí vaši hru a tak tento postup nedoporučuji.

Jedinou z karet podpor, kterou ovšem na stůl zahrát chcete, je Planetary Uprising. V kombinaci s rychlým balíkem je tato karta smrtelná, problém ovšem nastává v kole, kdy jej vyložíte. Zpomalí vaši hru o jednu akci, což může znamenat, že protihráč převezme iniciativu a obsadí bojiště ještě před vámi. I tak se ale jedná o skvělou kartu do konce hry, která vyčnívá právě tím, že je neodvratitelná a její zranění můžete udělit již první akcí daného tahu, pokud by vám vyhrálo hru.

V balíku zůstávají jen dvě lodě. Pvní z nich je U-Wing. Vyhodnocování jeho damage (ať již 3 do jednoho nebo 2 do všech) je zřejmé, v některých vyjímečných situacích se ale může hodit vzít i focus nebo štíty. Nakonec zbývá Millenium Falcon. Většina protihráčů bude očekávat především 4 zranění, což je skutečně nelepší stěna této kostky, nicméně jsou situace, kdy mnohem více přinese i 3 discard a nebo special. Pro ten je totiž určen v tomto balíku Hyperspace Jump.

EVENTS:

Dostávám se k poslední skupině karet, ale také jedné z těch nejdůležitějších. Vzhledem k tomu, že balík je sám o sobě hodně agresivní, není potřeba přidávat na agresivitě a většinu karet je lepší zaměřit na obranu. Takže začněme první a jedinou agresivní kartou mezi událostmi – Hit and Run. Vyplatí se hrát i přesto, že obvykle Poe zemře jako první a karta je pak nepoužitelná. A i když s Fast Hands se zdá, že její využití tolik nepřináší, tak to není pravda. Jednak umožňuje se vyhnout odstranění kostek a za druhé, spolu s Throne Room můžete aktivovat Poa, obsadit bojiště, vyhodnotit special a případné Planetary Uprising a to nezávisle na hodu kostkou.

Z obranných karet začněme odstraňováním kostek. Asi nejlepší plošné odstraňování je Defensive Position. Vzít všechny kostky s hodnotou 2 nebo více je skvělé, pomůže to hlavně proti Vaderovi a Palpatinovi a i spoustě jiným balíkům. Jen pozor na to, že si nepomůžete proti speciálům a je potřeba udržet bojiště, což není vždy jednoduché jak se zdá. Druhé plošné odstraňování je Hyperspace Jump, které rovnou ukončí kolo a v balíku má místo i proto, že málokdy budete hrát na Emperor’s Throne Room, protože tento balík nevyhrává úvodní hody. Správnězahraný Hyperspace Jump rozhoduje hru a jedinou jeho nevýhodou je vysoká cena. Nezapomeňte také na to, že tato karta byla erratována a po jejím vyhodnocení se nezahazuje ale odstraňuje mimo hru, takže ji není možné hrát opakovaně.

S jednokostkovým odstraňováním je to již horší. Electroshock již není co býval, protože Vás neuchrání proti 3+ a to je potřeba hlavně při hře s Palpatinem. Variantou k němu je pak Loth-Cat and Mouse, nicméně zde je zas problém nechat vybrat protihráče kostku o kterou přijdete, bude jím obvykle Poe. Mimo již zmíněné toho navíc ani jedna barva moc nenabízí, obvykle mají tyto karty nějakou podmínku (ať již odstranění vašich kostek nebo výběr na protihráčově straně) a tak jsou v podstatě nepoužitelné.

Místo dalšího odstraňování kostek je pak možné hrát karty na zvýšení výdrže vašeho týmu. Field Medic umožňuje vyléčit 2 životy za jeden zdroj, což je slušný poměr na úrovni Electroshocku. Většina lidí dále hraje i Dug-In, nicméně ten se mi těžce neosvědčil, protože proti balíkům s Vibroknife je k ničemu, navíc se jedná o další kartu, pro kterou je potřeba kontrolovat bojiště.

Poslední karta, která by podle mého názoru v balíku chybět neměla je Friends in Low Places. Její funkce je obdobná speciálu na Maz’s Goggles, ale tentokrát nesmíte odstranit událost dražší než 1. To je sice limitující proti klíčovým modrým villain událostem, nicméně i tak umožňuje zahodit odtraňování kostek nebo věci typu It’s a Trap. V neposlední řadě vidíte protihráčovu ruku, což vám umožňuje optimalizovat hru.

BATTLEFIELD:

V podstatě existují dvě bojiště, na kterých dává smysl hrát. Prvním je Emperor’s Throne Room, druhým Frozen Waste. Každý plní naprosto jiný účel, nicméně dle mých zkušeností je proti dobrým protihráčům validní jen jeden.

Frozen Wastes je skvělá volba pro posílení obrany balíku. Je totiž pravda, že podporuje přesně to, čemu se balíku nedostává a navíc není příliš využitelný protihráčem, protože kostky vašich charakterů se na stole neválí déle než první tah kola. Zastánci Frozen Wastes navíc dodávají, že ETR je zbytečná, protože balík je díky Maz a Fast Hands dostatečně konzistentní i bez ní. A tady se dostáváme ke kameni úrazu. Pokud totiž Maz umře (a že dokáže umřít hned v úvodním kole), tak balík veškerou konzistenci ztrácí a to je také důvod, proč je potřeba hrát ETR.

01167

Emperor’s Throne Room tak nabízí hlavně konzistentní hru i pro případ, že protihráč zabije jako první Maz a nutí ho tak zabíjet nejdříve Poa. Vzhledem k tomu, že Poe má 12 životů, máte tak dostatek času na vypracování Maz do stadia, kdy sama umí dát alespoň 3-5 zranění za kolo a představuje tak signifikantní hrozbu a způsob jak vyhrát hru i po Poeově smrti.

ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ:

Poe/Maz je momentálně nejdiskutovanější balík, pokud se debata stočí k erratám a banování karet. Jedná se určitě o Tier 1 balík, možná i nejsilnější v současné metě. Jeho hlavní výhodou je totiž konzistentnost hry a tím pádem i plná kontrola nad balíkem. Náročnost na jeho hraní přitom nevybočuje z průměru, takže umožňuje i slabším hráčům dosahovat dobrých výsledků na turnajích. Nakonec pokud protihráč neumí proti tomuto balíku hrát, je porážka zdrcující a rychlá, což dále umocňuje pocit přesílenosti balíku.

Při hře proti tomuto balíku platí několik zásad, na které ale většina hráčů zapomíná. Bodem číslo jedna je nehrát na ETR, vyhrát úvodní hod není zas tak těžké, ale díky Hyperspace Jump je potřeba hrát i vlastní New Orders, abyste se z ETR dostali zas ven. Za druhé balík disponuje plošným zraněním a redukce jeho dopadu výrazně zvyšuje šanci na úspěch. Zabít plošným zraněním postavy s 12+ zraněními není jednoduché, proto je také Palpatine tak dobrý proti tomuto balíku. V tomto pomáhají také štíty a další způsoby blokování zranění. Za třetí, balík disponuje celkově pouze 20ti životy a nemá odstraňování kostek, což z něj dělá křehkou zálěžitost. Přes to všechno není Poe/Maz jednoduchý soupeř a nedá se čekat, že by jeho síla během této sady nějak výrazně upadla.

Leave a comment