Episode 2020 – Return of the Guild

English version will be added soon.

Dnešní příspěvěk bude trochu delší, nicméně zaplním veřejný prostor po půl roce ticha, tak to se mnou budete muset asi přežít.

V prvních měsících již tradičně mívám služební cesty na východ, protože to je období tvorby finančních závěrek firem, které mám na starosti. Naposledy jsem se tedy objevil v Tomovkách na hraní Star Wars Destiny někdy koncem února. V té době byly připravené proma pro 4 sezonu místní ligy a stačilo je odeslat do tisku. Pak jak všichni víme propukl chaos a panika… V březnu jsem se tím pádem předčasně jedním z posledních rozumných letů vrátil z Asie, situace se v tamní lokalitě začala zhoršovat a jinak hrozilo, že zůstanu viset rozvojové zemi s tomu odpovídajícím zdravotnictvím. Bohužel ani po návratu do Čech člověk nevystoupil do něčeho normálního. Herna uzavřena, v ulicích prázdno, většina Evropy mimo provoz a do toho všeho bylo kvůli výpovědi nájmu naplánováno stěhování pražských kanceláří. Práce z domova je pro finančního analytika dost zoufalá, bez dvou monitorů a normální klávesnice se efektivita práce razantně snížila a veškerý volný čas skončil u rodiny a zajišťování základních potřeb pro blízké.

V dané situaci ani nemělo smysl objednávat promo karty na 4 sezonu, nebylo vůbec jasné jestli to vydrží jak komunita, tak herna. Odsunul jsem karty na druhou kolej, nicméně po přestěhování, útlumu počátečního šoku a postupném rozvolnění se začala rýsovat možnost s novou sezónou přeci jen začít. V momentu, kdy jsem se ozval na facebooku, že žiju a něco začnu chystat, přišel další problém. Propouštění v práci. Já jsem zůstal, ale člen mého týmu, shodou okolností s rodinou vazbou, bohužel ne. Práce se najednou navalila jako protržená hráz a bylo jasné, že další měsíce nezvládnu nic.

Tím se dostávám někdy na začátek léta, kdy se mi opět začli trochu rozvazovat ruce a náhodou FFG uvolnilo i Print and Play set Transformations. Byl to jasný signál, že teď už musím s ledy pohnout, nebo nebude nic a tak někdy mezi potřebnou dovolenou, prací a úpravami bytu jsem tvořil proma na moji novou vizi turnajového hraní místo starých Arena sezon a upravoval Transformations set tak, aby vypadal více k světu. Jednoduchý nebyl nakonec ani tisk, vzhledem k tomu, že tiskárna sídlí v Hong Kongu. Později než jsem doufal, ale přeci, mi dnes všechno přistálo v rukou.

První částí jsou promo karty jako odměny pro ty, kteří hráli sezonu 3. Stala se z toho hezká tradice a byla by škoda ji do třetice nedodržet. Ti z Vás kdo tedy během třetí sezony hráli se mi prosím hlašte, máte u mě minimálně battlefield, někteří i oboustranné kopie Admiral (a Jakub Melichar svého foilového Boba Fetta). Stejně tak většina lidí nemá využité všechny body ze staré sezony, teď je pravý čas je využít na promo karty.

Za druhé bylo v balení 15 setů Transformations (jeden si nechám pro sebe). Set je udělaný tak, aby nebylo potřeba kupovat dva, tj Sweeper Droid je ve dvou kopiích, zbytek jsou charaktery, battlefield a ploty, které stačí jen jednou. 5.9. bude v Tomovkách turnaj formátu Standard se vstupným 100,- a každý kdo se účastní dostane svůj Transformations set. Během turnaje bude také možné získat prize tickety, což vysvětlím nížě. Pokud se zúčastnit nestihnete, bude možné koupit set za stejnou cenu přímo, o prize tickety se bohužel připravíte.

Do třetice byly v balíku jak foilové charaktery v nové grafické úpravě, tak bílé power action tokeny s nálepkami. Obojí bude možné získat především výměnou za prize tickety z turnajů. Nabídnu i možnost přímého nákupu v závislosti na zásobě, což ale cenově vyjde výrazně dráž než si přijít zahrát. Hlavní motivací je stále motivovat lidi ke komunitnímu hraní. Karty nejsou omezené počtem, tj. když dojde nějaký charakter, bude v další vlně dotisknut. Oproti běžným kartám mají proma rozšířený prostor pro obrázek a rozšířenou grafiku. Ilustrace nicméně bude vždy odpovídat tomu, co bylo na původní originální kartě a vždy se bude jednat o foil. Z druhé strany je pak černobílé “novinové” provedení karty jako symbolika zabitého charakteru. Promo karty budou přibývat, možná vzniknou i další typy jako battlefieldy nebo ploty, i když tam je motivace výrazně menší ( originální karty mají v těchto případech místo pro obrázek dostatečně velký).

To stejné platí i pro tokeny, které je možné použít na cokoliv, ale jsou původně dělané pro označování použití power akcí. V minulé sezóně byl problém s tiskárnou, která chybně dodala malý počet nálepek, tentokrát jsem vzal výrazně větší objem, který dorazil v pořádku a zásoba by měla být dostatečná. Některé z nálepek jsou ze staré reklamace a neobjednával jsem je v nové objednávce, bude jich tím pádem výrazně méně. Dotisk zatím neplánuji.

Tím se dostávám k organizaci turnajů. Prozatím se hraje formát standard, u čehož zůstaneme, časem bych rád rozšířil hraní i o Awakenings Trilogy a nějakou úpravu Infinite. Z článku je zřejmé, že hraní bude mít jiný formát než předchozí sezony. Rozhodl jsem se kvůli ukončení oficální podpory hry s touto podobou turnajů skončit (byla totiž koncipována vždy na dobu, dokud nevyjde nová sada). Místo toho se bude hrát kontinuálně, bez restartů a celkového bodování. Nebude zápisné, stačí přijít na turnaj se vstupným. Hraním na turnaji budou hráči dostávat prize tickety (za výhru 2 a za prohru 1) a ty budou moci měnit za tokeny a foily a případně i další ceny s tím jak se bude zvětšovat prize pool. Momentálně budou tickety existovat pouze ve formě bodů zapisovaných do tabulky, časem vytvořím i jejich fyzickou podobu. Nové odměny a dotisky nedostupných foilů budu dodělávat ve vlnách, podle toho, jak se mi budou vždy tenčit zásoby a jak budu stíhat dělat grafiku.

Kromě toho zároveň plánuji udělat i čas od času větší turnaj o hodnotnější ceny, jeden bychom měli stihnout do konce tohoto roku. A samozřejmě zůstává i úterní hraní v Tomových hrách, které je bez vstupného a nějaké symbolické tickety na ně rovněž přidělím.

Zbývá poslední část, kterou jsem naznačil již minule. Na blogu vznikne sekce s odměnami čistě jen za peníze, které budou sloužit jako odměny těm, kteří by chtěli podpořit chod a organizaci webu a turnajů a odměn. Momentálně nemám nic víc, než pár foilů Asajj Ventress a Satine Kryze. Postupně se tu možná objeví i pár dalších věcí, převážně s alternativní grafikou, která mne zaujme a někoho z vás třeba také.

Posledním bodem který jsem chtěl zmínit je postupná transformace webu. Vím, že jsem ji sliboval již minule, nyní se mi ale konečně podařilo si na tuto činnost vyhradit volný čas a tak snad s železnou pravidelností bude docházet k aktualizaci webu a sdílení nových informací. Velkým výkupem mi teď prochází i seznam karet na výměnu, aktualizuji tím pádem i ten. Do přístího článku ahoj a hezký zbytek prázdnin,

Marek

Leave a comment