Report 18.6.2017 – iHrysko S.C.

Přes léto je paradoxně u FFG silná sezona na turnaje, a tak se dá i čekat, že se tu objeví v rychlém sledu za sebou reproty z některých z nich. U českých Nationals, které se konaly neobvykle brzy a na které dorazilo 32 lidí jsem si na napsání reportu bohužel neudělal čas, navíc jsem vypadl ještě před top 8 a tím pádem ani nevím, jak vypadaly hry první osmičky. V současné době ovšem zároveň probíhají různé Store Championships v hernách v ČR i na Slovensku a 18.6. se konal první právě v Bratislavě v herně iHrysko, která kromě kamenné prodejny provozuje i webový shop ihrysko.sk a centralizuje v podstatě jako jediná herní komunitu Star Wars Destiny v Bratislavě. O turnaji jsme se dozvěděli poměrně pozdě a tak se, jak je u nás s Lukášem zvykem, vše semlelo na poslední chvíli. Domluvili jsme se že pojedem dva dny předem, já jsem i přes testování různých alternativ opět sáhl po Poe/Maz a Lukáš vytáhl nedávno postaveného elitního Vadera s Royal Guardem.

Protože se nám nepodařilo sehnat více lidí, abychom naplnili auto, tak jsme se rozhodli jet autobusem, obzvlášť když autobusové nádraží v Bratislavě bylo kousek od herny. Na Slovensku nikdo moc s účastí českých hráčů nepočítal, a tak jsme jim zamíchali kartami. S Ondrou, který turnaj organizoval, se znám již delší dobu přes facebook a TTS, kde jsme spolu několikrát hráli Destiny, takže dohodnout naši účast nebyl žádný problém. V pět ráno jsme v něděli vyrazili z Prahy a po deváté vystoupili v Bratislavě. Z cesty si nepamatuju fakt vůbec nic, opět se jednalo o pokus dohnat nenaspané hodiny a to se beztak moc nepodařilo. Batoh jsem měl narvaný kartama, čedarem a pár blbostma navíc (jako třeba právě čtenou knihou Star Wars: Bloodline). Myslím, že Lukáš na tom byl podobně, zalomili jsme to někde na D1 oba dva.

V herně probíhalo více turnajů najednou (Magic a DiceMaster), nicméně prostor byl dostatečně veliký a ani na jeden turnaj nebylo extrémně velké množství hráčů, na Destiny konkrétně jen 9. Protože se jednalo o Store Championship, tak ceny v turnaji byly poměrně slušné (na poměry této hry), každý účastník obdržel full art promo The Best Defense, prvních 8 box na karty s ilustrací Phasmy podobný tomu co se rozdával na Awakenings preview. Cut pro první čtyřku pak znamenal herní podložku s Phasmou pro každého účastníka semifinále, finalisté pak získali plastikovou full-art verzi Phasmy a vítěz pak ještě plaketu a bye do prvního kola na Regionals. Hráčů se celkem sešlo jen 9, což ve výsledku znamenalo poměrně slušnou šanci na podložku. Základní část měla 4 kola swiss, což znamená že minimálně 3-1 bude na top 4 stačit. Poté co se nám podařilo naplnit biologické potřeby vcelku rychle začlo první kolo.

img_6027

1. kolo – ePalpatine (Nikol)

Měl jsem na turnaji výhodu protože nejen, že jsem byl jediný Poe v turnaji, ale nikdo ho ani moc neznal. Narozdíl od modrých villain není v Bratisavě evidentně populární. Přiznám se, že si ze hry moc nepamatuji, k žádné neobvykle herní situaci myslím nedošlo, Poe se postupně prosekal k výhře, protože Maz se stala prvním terčem i přes to, že se bojovalo na Emperor´s Throne Room.

Výhra 1-0

2. kolo – eVader / Royal Guard (Lukáš)

Dalo se čekat, že se s Lukášem potkáme. Vader mě nicméně neděsí, protože ačkoliv může dát nesmyslné zranění, tak šance na jejich hození jsou narozdíl od Palpatina mizerné (jen pro zajímavost, šance že v úvodním hodu hodí Palpatine 8+ damage je 11%, u eVader/Guard je to 1%). Navíc první kolo vyšlo naprosto krásně, pamatuju si, že jsem začínal s rukou ve které byly Goggles, Falcon, U-WIng a Hyperspace. Po focusech zůstal na stole 2x Poe Special a Lukáš mi ze tří karet pomocí Vibroknifu zahazuje Hyperspace. Prvním speciálem vyhodnocuji U-Wing za 4 damage, druhým Falcon special na zahozený Hyperspace, přesouvám se na Throne Room a ukončuji Lukášovo kolo s tím, že má na stole 4 nevyhodnocené damage. Finish dotahovala Maz, myslím, že se ve hře klasicky objevil Cunning vs. Mind Probe. Lukáš mě díky Vibroknifu mohl stále zabít kdyby se mu podařilo proházet k vysokým damage, ale nepovedlo se.

Výhra, 2-0

3. kolo – eHan / eRey (Ondrej)

Ondrův balík mi v dobách Awakenings dával strašný randál na TTS a vzhledem k tomu, jak dlouhou s ním má Ondra historii, tak jej umí velmi dobře hrát. Navíc eHan ani není příliš rozšířený v Praze, takže to je jeden z balíků, proti kterým nemám příliš nahráno.

Rozhodl jsem se nedělat kraviny a raději zabít Rey než se dokola točit na Second Chance na Hanovi. Navíc jsem se tak i zbavil Vibroknifu. Detail her si moc nepamatuji, finisher pro Hana i Rey byl v obou případech 4 damage resolve z Rocket Launcheru a byl vždy velmi dobře načasovaný (v prvním případě by Rey dostala Bowcaster a tím by ve hře byl redeploy upgrade za 4, v druhém jsem o akci stihl zabít Hana před Second Chance). Stálo při mě jak slušné štěstí na hody, tak na karty, což ze hry udělalo mnohem více dominující match-up pro Poa, než jakým ve skutečnosti asi je.

Výhra, 3-0

4. kolo – ePalpatine (Tomáš)

Jediní dva neporažení hráči a opět velmí nepříjemný Palpatine. Na tento turnaj jsem zkusil do balíku zařadit Fair Trade místo Friends in Low Places, abych se akorát přesvědčil o tom, že ta karta je naprosto k ničemu i proti Rise Again. Tomáše jsem alespoň nutil utrácet zdroje, nicméně damage mu padalo, já jsem moc removalu neměl a ustřílel mě. Napadalo v průběhu tří nebo čtyř kol několik 3 ranged a bylo po hře. Duel s Palpatinem o ničem jiném v podstatě není. Nicméně prohra nebyla eliminující, takže do top 4 jsem postupoval i tak.

Prohra, 3-1

TOP 4 – semifinále – eVader/Royal Guard (Lukáš)

Tak jsme si dali s Lukášem repete, bohužel hned na úvod. Hry jely víceméně jak přes kopírák ze základní části a to i přesto, že první hru mi dvě kola nepřišlo nic na zahození do Poa. Rychlý Hyperspace Jump vymění battlefield a zpomalí protihráčovo damage o kolo a velmi podobný dopad na hru má i Defensive Position. V druhé hře navíc prošel můj Cunning kopírující Mind Probe za 5 damage a nebylo moc co řešit.

Výhra 2-0

TOP 4 – finále – ePalpatine (Nikol)

Nikol se podařilo na prvním turnaji probojovat přes Palpatine mirror do finále a ukončili jsme tak turnaj stejným duelem, kterým pro nás začal. Poučená z minula, se snažila zabít Poa jako prvního. První hra byla vyrovnaná, ale byl jsem o krok napřed a postupně se sunul k vítězství, což se podařilo. Ve druhé hře se štěstí přiklonilo na moji stranu a přes plné ruce Defensive Position a Hyperspace Jump se v podstatě nedá projít. S Palpatinem byl rychlý proces a zahučel někam do jádra Hvězdy smrti.

Výhra 2-0

img_6028

Velmi dobý výsledek pro mě znamenal, že jsem z turnaje odvezl všechny myslitelné ceny v což jsem ani nedoufal. Plastiková Phasma je momentálně asi nejlepší promo co FFG vydalo a doufám, že podobný formát proma nevidíme naposledy. Podařilo se mi nakonec i zbavit přebytečného Krennic/Jyn proma a herně den skončil na jedničku s hvězdičkou. Velké dík patří i organizátorům a osobně děkuji i Ondrovi s Nikol, kteří se nás na zbytek dne ujali a strávili s námi fajn odpoledne/podvečer u palačinky a piva.

Cesta zpátky pak nabrala ještě zajímavých rozměrů, protože autobus měl zpoždění přes dvě hodiny a tak jsme pak s Lukášem trávili čas čekáním na něj vymýšlením nestandardních balíků (eVeers/eUnkar AT-ST deck???). Odměnou za čekání pak byl nejdivnější autobus v historii mého cestování, neb spodní patro mělo herní stoly, kožená křesla a dřevěné obložení… Totálně mrtví jsme ve tři ráno vylezli na Florenci z autobusu a za pár hodin nás čekala práce.

img_6026

Nakonec – Store Championship může pořádat každá herna, pokud si obejdnala kit, a to jednou za rok. To znamená že se nejednalo o jedinou příležistost se k cenám dostat. Nejbližsí se bude hrát tuto sobotu 24.6. ve Světě deskových her na Kubánském náměstí (je nutná registrace předem více info zde: link). Další je pak 1.7. v Black Lotus v Ostravě (link). V Mephitu na Arbesově náměstí (link) by pak měl být SC někdy v druhé půli letních prázdnin.

Leave a comment